Blijven ontdekken

9 mei 2018 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Omdat Saigon zo groot is, kan je blijven ontdekken. Samen met Jordan heb ik een kijkje genomen bij de cafe apartements, een oude flat die is omgebouwd tot winkeltjes en leuke cafe’s. Toen we eindelijk een cafe hadden gevonden dat smoothies maakte, kwam er een man in paniek binnenrennen en schreeuwde wat in het Vietnamees, we liepen samen met de serveerster naar buiten waar we belaagd werden door zwarte rook uit een kamer tussen de gang en het trappenhuis in. Het stonk naar verband plastic en de vlammen werden groter en groter. Ik had al een vermoeden dat er iets in de fik stond toen ik langs de kamer liep en de geur rook, maar ik dacht: tja ik ben in Vietnam, dit is vast normaal. Goed, dat was het dus niet. Blijkbaar moesten we langs de vlammen rennen om uit het gebouw te komen en voor ik het wist rende ik de trappen af met anderen mensen die ook lichtelijk in paniek waren. We zijn er ongedeerd vanaf gekomen, no boring day with Maxime.

Terwijl hele Nederland Oranje kleurde deed ik samen met Matt, Boukje en Beom mee aan een pub crawl in de backpackers street van Saigon, Bui Vien. De pub crawl was van zichzelf, op zijn zachts gezegd, ruk. De tour man interesseerde zich totaal niet in de groep dus hebben we hem snel achter gelaten en zijn op eigen houtje naar andere clubs gegaan waar het wel leuk was. En dat merkte ik de volgende dag toen ik wakker werd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl