Hoi An

9 mei 2018 - Hoi An, Vietnam

Zaterdagavond vloog ik met Panda naar Da Nang en vanaf daar gingen we door naar Hoi An waar de Full Moon Party gaande was. De hele stad was versierd met lampionnen en slingers, die in de avond het oude centrum verlichtten. We werden zondagochtend wakker in onze homestay en zijn de stad gaan verkennen op de scooter. Hoi An is een klein stadje met overal bloemen en gekleurde huisjes, dit min de drukte die ik onderhand gewend ben uit HCMC maakt het een geweldige plek om te verblijven, ik zou hier zo kunnen wonen. In de stad was een tentje waar ze de beste Banh Mi van Vietnam verkopen, het was lekker, maar niet de beste… Ook de famous White Rose, een soort dumping die door één familie in heel Hoi An gemaakt wordt, viel aardig tegen. Na het avondeten spraken we af met het stel (Shane & Megan) Niña en een vriend van haar Sam. De stad was overbevolkt met zowel toeristen als locals en samen hebben we kaartjes in de rivier laten zakken. De volgende dag spraken we alleen met Niña af, want er was nogal wat drama onderling met het stel. Het was super lekker weer en de stad hadden we ondertussen wel gezien dus gingen we naar…. HET STRAND. Ik was zo blij als een kind toen ik de zee in rende en mijn poten niet langzaam af sterfden van de kou (zoals in Kaapstad). Om het half uur dook ik even onder in het zoute water om vervolgens door de golven teruggebracht te worden naar het strand waar ik van mijn kokosmelk en spring rolls genoot. Helaas moesten we aan het eind van de middag weer terug naar HCMC. Een geweldige reis, de vlucht had weer vertraging, de man naast Thao vond het nodig om de geur van zijn voeten te delen met de rest van het vliegtuig.. Oh ja, en eenmaal aangekomen in HCMC werd ik door Thao's taxi in de stad gedropt omdat ik zelf geen GRAB kon krijgen (het was een feestdag dus super druk). De weg naar het hostel was een dra-ma, des te blijer was ik toen ik eindelijk weer in mijn bed lag. Ondertussen in Dorm 1 ipv 3.