Wat gaat de tijd snel!

21 september 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wauw, wat gaat de tijd snel hier. Als het bij jullie ook zo snel gaat dan hebben jullie niet eens tijd om me te missen. Kaapstad is een stad waar altijd wat te beleven is, en dat terwijl het hier nog winter is en de mensen nog binnen blijven.

Elke eerste donderdag van de maand is er een soort festival in de stad wat First Thursday heet. Dan zijn er allerlei kunstgalerijen open en kun je met een beetje geluk gratis wijn drinken. Hier ben ik, als kunstliefhebber, natuurlijk naartoe gegaan samen met mijn huisgenoten Chris en Harm. Van de kunst hebben we niet heel veel gezien en uiteindelijk zijn we bij een huisfeest beland ergens op Bree Street in het centrum waar we onbeperkt wijn konden drinken. De woensdag na First Thursday is Tuning the Vine (ja, die Zuid-Afrikanen hebben wat met wijn). Hier ben ik samen met Silke naar toe gegaan. Voor zo’n R100 konden we bij 13 verschillende barretjes wijn halen of proeven. De barretjes waren allemaal heel gezellig met leuke mensen en aangekleed met schattige lichtjes. Daarnaast liepen er ook verkleedde en geschminkte mensen door de stad heen die van Tuning the Vine waren. Hierbij moet je denken aan elfjes met enorme vleugels (die wij ook op hebben gehad) of een soort wanna-be Captain Jack Sparrow. Na al het wijn proeven zijn we samen met Jimmy en Floris bij the Secret Gin bar belandt. Deze bar zit achter een chocolaterie verstopt en je stapt er ook alleen binnen als je zeker weet dat hij er zit. Omdat ik natuurlijk elke dag om 08:30 uur moet beginnen ging ik netjes op tijd naar huis toe. Andere doordeweekse avonden spendeer ik aan uit eten gaan, sportschool bezoekjes of shoppen.

Op vrijdag 9 september ben ik met de groep van de borrel uit eten geweest. Uiteraard hebben we dat diner afgesloten in de stad zoals elke vrijdag. Zaterdag was een soort day-off aangezien ik helemaal gesloopt was van vrijdag. Op zondag ben ik met een paar meiden naar Clifton Beach gegaan. Dit zijn vier stranden en sommige zeggen dat elk strand voor een ander type mens is. Ik heb eerlijk gezegd geen idee op welk strand wij zaten maar het was erg lekker. De zee was zo helder blauw dat het wel een sprookje leek.

Afgelopen weekend heb ik iets gedaan wat ik al heel lang wilde. Ik ben namelijk eindelijk gaan surfen! Dit stond al heel lang op mijn to do list, maar het kwam er nooit van. Samen met Irina en Maudy hebben we een les genomen bij Gary’s Surf School en kregen we les van Widi, een hele grappige gozer die ons de basis van het surfen leerde. In het begin moesten we op het strand de technieken doen. Dit was een beetje ongemakkelijk, zie je opeens drie meisjes in een droog wetsuit op het strand peddelen. Gelukkig mochten we uiteindelijk de zee in. In het begin duwde hij ons zodat we vaart hadden en konden gaan staan. Surfen is echt een sport met vallen en opstaan. Maar als je dan uiteindelijk staat is dat zo’n geweldig gevoel! Toen het me uiteindelijk ook lukte zonder zijn hulp kon ik er geen genoeg meer van krijgen. Jammer genoeg was mijn energie een beetje op en zijn we maar gaan eten ergens. Op maandag en dinsdag was de spierpijn echt té intens… Met geen enkele workout heb ik dit ooit gevoeld en als het goed is gaan we dit weekend weer!

1. Opa:
    22 september 2016
    Wat een leven !!! Maar denk aan het spreekwoord: "Als de wijn is in de man(vrouw), is de wijsheid in de kan". Het is natuurlijk wel leuk om in de gelegenheid te zijn al die leuke dingen(surfen) te doen in een lekker klimaat. Geniet er maar van en hopelijk gaat het ook goed met je stage.
  2. Koos:
    23 september 2016
    Ziet er erg mooi uit. Snap wel dat die tijd vliegt. Never a dull moment.