Rocking the Daisies

13 oktober 2016

Vorige week heb ik een van de gaafste dingen tot op heden gedaan, Lions Head hike met sunrise. Om 4:00 uur ging de wekker en om 05:15 begonnen we onze hike aan de voet van Lions Head. In het begin was het een steil zandpad en alles om ons heen was nog donker. Met onze iPhones als zaklampen gingen we op pad. Het was druk op de berg, het zou die dag namelijk 30º worden. Het pad ging langzaam over in een soort trappen en uiteindelijk kwamen de rotsen waar we tegenop moesten klimmen terwijl het iets lichter aan het worden was. Sommige stukken zijn zo stijl dat er trappen zijn bevestigd aan de rotsen of kun je je vasthouden aan de kettingen. Na 40 minuten van stevig doorwandelen en klimmen waren we aan top. De zon zou 06:19 opkomen maar het was al een stuk lichter. Vanaf de top kan je over heel Kaapstad, Camsbay en Houtbay uitkijken. De zon gaat hier heel snel op en vanaf de bergen zagen we de zon langzaam verschijnen met een prachtige rode gloed. Echt geweldig om te zien. Na een half uur van oh's en ah's en een fotoshoot met het uitzicht begon de wandeling weer bergafwaarts. Nu deden we er gelukkig maar 20 minuten over.

Mijn plan is om het nu elke week te doen, het is een geweldige work out en het uitzicht is zo mooi dat je dag niet meer slecht kan gaan.

Donderdagmiddag ben ik vroeg weggegaan van werk omdat het eindelijk zover was: het grootste festival van Zuid-Afrika Rocking the Daisies was afgelopen weekend. Irina, Harm, Romain en ik waren een vast groepje op het festival en het was geweldig. Er waren zoveel stages, muziek, eten en 25.000 mensen. Jammer was dat we 's nachts doodvroren in onze tenten ondanks de hoeveelheid dekens. Overdag stegen de temperaturen tot zo'n 25º en konden we eindelijk een kleurtje krijgen terwijl we aan bijkomen waren van de avond ervoor. Na 3 dagen van feesten zijn we op zondag, helemaal afgetakeld, teruggereden naar huis. Maandag was de verjaardag van Harm en ondanks dat we allemaal nog helemaal gesloopt waren hadden we allemaal wat te eten klaar gemaakt om zijn verjaardag te vieren. Tot woensdag moest ik bijkomen van dit geweldige feest en daarom denk ik niet dat die sunrise hike er nog in zit.

Mijn stage gaat ook heel goed. We beginnen hier steeds meer aan elkaar te wennen en ik leer heel erg veel. Er is altijd tijd om met elkaar te dollen maar op een goede manier. Als het goed is komen er ook grote opdrachten aan die ik mag gaan doen en krijg ik straks meer hooi op mijn, nu nog lege, vorkje. Ik vind het leuk om te horen dat mijn blog leuk is om te lezen. En ik hoor het graag als er iets is uit Zuid-Afrika waar jullie meer over willen weten.

Dit weekend gaan we denk ik even rustig aan doen, keep you posted!

1. Bob Duindam:
    13 oktober 2016
    Hi Maxime, wat een heerlijk verhaal weer! En dat jij het rustiger aan gaat doen geloof ik natuurlijk helemaal niks van, haha.
    Het is ook wel fijn dat je nu toch een zinvolle stage hebt.

Hug, papa
  2. Jeltje de keijzer:
    15 oktober 2016
    lieve,ondernemende Maxim
    fijn om te merken dat je geniet naast je stage.
    maar ook dat lukt je merk ik.
    reizen verbreedt je horizon houdt dat vast.
    groeten Jeltje